Sony CMT-G2NiP netwerk-/AirPlay-hifisysteem

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony CMT-G2NiP netwerk-/AirPlay-hifisysteem op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Johan V1959 22-08-2014

Dit toestel draait bij mij enkel met een WIFI verbinding.
Doordat er enkel maar met de Vtuner naar internetmuziek kan geluisterd worden vind ik dat deze toepassing wat beperkingen heeft.
Slechts 20 radiostations instelbaar.
FM start onmiddellijk op
Internetradio opstarten duurt minstens een minuut en dit vind ik te lang.

gjmm 22-01-2012

Erg mooie miniset met zeer veel mogelijkheden, ideaal voor bijv. een studeerkamer. Beter dan de Sony MX700, die geen extra audio-in en zelfs geen hoofdtelefoon aansluiting heeft, en goedkoper dan de Denon CEOL.

De zware, hoogglans gelakte boxjes staan chique en klinken mooi. Ze hebben een grote basreflex opening aan de achterzijde en ondanks de geringe afmetingen komt er een verrassend stevig geluid uit, een solide bas en wat ‘gekleurde’ middentonen. Er zit wel wat weinig hoog in. De hoge en lage toonregeling heeft maar een beperkt bereik en balans regeling is helemaal afwezig.

Aansluiten op het netwerk ging eenvoudig, maar verbinding met vTuner voor internet radio kostte enkele pogingen voordat dit werkte, waarschijnlijk omdat ik een paar keer omschakelde tussen ethernet en wifi. Sindsdien werkt het feilloos en gebruik ik nu de bedrade netwerkverbinding.

Internet radio werkt goed, geluidskwaliteit is duidelijk beter dan FM-radio. Een keer een station gehad die niet afgespeeld kon worden. Het zoeken van zenders vergt wat navigeren door lijstjes op het display en is goed te doen, evenzo is het programmeren van zenders makkelijk, dit zijn er maximaal 20. FM (en AM) hebben aparte voorkeuze zenders. Minder mooi is dat bij RDS tekst-wisselingen het hele display even knippert.

Muziek afspelen van een Windows 7 pc met media player werkt zonder problemen, ook als files of mappen op de pc toegevoegd worden zijn deze met een paar afstandbediening kliks terug te vinden. Jammer dat pauze en snel terug of vooruit tijdens een nummer niet mogelijk is. Misschien na een volgende software update, die overigens gemakkelijk via een menu optie uit te voeren is. Als de set uit is geweest wordt het laatste pad niet onthouden en moet je er opnieuw naar toe navigeren.

Bij afspelen van usb-apparaten (alleen stick geprobeerd) werken alle knopjes op de afstandbediening wel, na 1x stop kan je de volgende keer, zelfs na uitschakelen, vanaf dit punt verder spelen. Als er veel mappen zijn duurt het even voordat afspelen mogelijk is. Van een 500 GB usb-harddisk kost het enige moeite, het navigeren gaat traag en het afspelen hapert soms even.

Kortom, een mooi en goed apparaat dat werkt zoals je verwacht met eenvoudige bediening.